پل وارنا

هشت جاذبه دیدنی وارنا که در تور بلغارستان نباید از دست داد

همیشه خوب است چند نکته درباره مکانی که قصد سفر با آن را دارید بدانید . اگر شما تور بلغارستان و شهر وارنا را به عنوان مقصد خود انتخاب کردید تنها محو جاذبه های دریایی و ساحلی نشوید زیرا مناطقی را که کشور بلغارستان دارد فقط معطوف به جاذبه های دریایی آن نیست . در این جا ما 10 مورد از نکات جالب درباره وارنا به شما خواهیم گفت.

1- نکروپلیس وارنا (The Varna Necropolis) قدیمی ترین گنجینه طلا در جهان

آیا میدانستید که قدیمی ترین گنج طلایی نکروپلیس وارنا بوده است که قدمت آن به 5000 سال قبل از میلاد بر میگردد که باستان شناسان بلغاری در سال 1970 آن را تصادفا کضف کردند ؟
شما میتوانید آثار هنری را در موزه باستان شناسی وارنا و موزه تاریخی در صوفیه ببینید. اهمیت این گنجینه تا حدی زیاد بود که کشور ژاپن و آمریکا این آثار را در موزه های خودشان به نمایش گذاشتند.

The Varna Necropolis

2- باغ دریای وارنا بزرگترین پارک چشم انداز در بالکان

این باغ زیبای ساحلی نشانه و یادبودی از معماری ملی بلغارستان میباشد . این مکان جالب برای مردم محلی مهم بوده است و فعالیت هایی اجتماعی، فرهنگی و پیاده روی در آن انجام می شود. برای بازدیدکنندگان این مکان یکی از جاذبه های توریستی مهم می باشد که در آن موزه علوم طبیعی، باغ وحش، دلفیناریوم، اکواریوم و موزه دریایی قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این پارک کوچه احیای(Alley of Revival) است که اهمیت تاریخی برا مردم بلغارستان دارد. در کوچه آثاری از شخصیت های مشهور بلغاری نظیر (Vasil Levski) ،(Hristo Botev) و (Vazov) به چشم می خورد.

باغ دریای وارنا بزرگترین پارک چشم انداز در بالکان

3- حمام رومی چهارمین مجموعه مجلل حمام رومی در اروپا

چهارمین حمام در اروپا و اولین در بالکام می باشد که در قرن دوم میلادی ساخته شده است. حمام ها یک مرکز عمومی بوده است که مردم اغلب برای صحبت در مورد موضوعات مختلف در آن جمع می شدند. امروزه این مجتمع حمام برای عموم باز است و مردم می توانند در از بقایی تاریخی استخر های سرد و گرم زمین های اجتماعی دیدن کنند.

حمام رومی وارنا
4- دلفیناریوم یا پارک دلفین در وارنا

پارک دلفین برای اولین بار در سال 1984 در وارنا افتتاح شد و به سرعت یه نماد وارنا و همچنین به یکی از برجسته ترین مکان های گردشگری بلغارستان تبدیل شد .نمایش 40 دقیقه ای سرگرم کننده که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را هم به خود جذب میکند.

پارک دلفین در وارنا

5- موزه منحصر بفرد پزشکی

این موزه مکانی منحصر بفردی است که شما میتوانید پیدایش پزشکی در بلغارستان را از دوران باستان تا رنسانس و تغییراتی که در خدمات پزشکی پس از آزادی بلغارستان به دنبال داشت ببینید. در داخل موزه 3 سالن وجود دارد که می توانید استخوان ها و جمجمه افرادی را که 5000 سال پیش از میلاد زندگی می کردند. دارو های سنتی ، شیوه درمان ها و لوازم و تجهیزات را مشاهده کنید. همچنین در این موزه کتاب های 4000 هزار ساله پزشکی مدل دفاتر و دارو های دکترا مورد توجه است.

موزه منحصر بفرد پزشکی

6- موزه عروسک

این موزه درسال 1985 توسط Veliko Burnev ایجاد شد. این موزه در سال های 1952 تا 1995 مکانی برای تئاتر های عروسکی بوده است. 140 نمایش عروسکی را در کارنامه خود دارد. آنچه آنها را بسیار منحصر به فرد می سازد این است که عروسک های مکانیکی توسط ساختارها و مکانیزم های بسیار پیچیده اداره می شوند. این مجموعه شامل عروسک های ژاپنی، یوکی، عروسک های دستکش، عروسک ها و ماسک ها می باشد.

موزه منحصر بفرد پزشکی

7- پل Asparuhovo

این پل ناحیه Asparuhovo را به بقیه شهر وارنا متصل میکند. این پل تقریبا 2 کیلومتر و به اندازه کافی قوی می باشد تا بتواند ترافیک خودرو را در خود تحمل کند . این پل یکی از نشانه های افتخار وارنا است و در شب دارای چشم انداز زیبایی می باشد. همچنین این پل می توانند گزینه ای مناسب برای علاقع مندان به ورزش های هیجانی از قبیل بانجی جامپینگ باشد.

پل وارنا

8- کاخ فرهنگ و ورزش وارنا

کاخ فرهنگ و ورزش وارنا یکی از نشانه های مهم این شهر می باشد. نشانه ای از وارنا که از سال 1968 وجود دارد. این یک مجموعه چند منظوره برای رویداد ها و کنگره های فرهنگی و ورزشی می باشد که دارای 6 سالن چند منظوره شامل مراکز تفریحی، تناسب اندام مرکز مطبوعات و مرکز خرید مدرن می باشد .

موزه فرهنگ و ورزش

سخن پایانی

در نهایت اگر شما می خواهید تور بلغارستان را انتخاب کنید و یا از شهر وارنا دیدن کنید لازم به ذکر است این مکان ها را دست ندهید.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور آنتالیا ویژه 14 و 15 اردیبهشت ماه1403
تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400