china

جاذبه های گردشگری پکن

پکن در شمال غربی دشت چین و در کنار کوه های یانشان واقع شده و بیش از ۸۰۰ سال است که مرکز سیاسی کشور است و در زندگی فرهنگی ، اقتصادی ، علمی و دانشگاهی کشور نقش مهمی ایفا می کند.

پکن از نظر جاذبه های گردشگری هیچ کمبودی نسبت به شهر های دیگر ندارد این شهر در بعضی از جاذبه های گردشگری چین از جمله بخشی از دیوار بزرگ مشهور چین در گذرگاه Badaling قرار دارد. از جاذبه های گردشگری چین می توان به کاخ امپریال ، پارک بیهای ، پارک زغال سنگ هیل و معبد آسمانی اشاره کرد. از دیگر نکات برجسته می توان به کاوش در میدان مامان Tiananmen ، معابد مهم ، ساخت و سازهای جدید ناشی از افزایش رونق این شهر و رویدادهای مهم مانند بازی های المپیک 2008 پکن و همچنین لذت بردن از بسیاری از فرصت های خرید،غذاهای خاص چین و سرگرمی در سطح شهر اشاره کرد.

ما در این مقاله به جاذبه های گردشگری پکن خواهیم پرداخت.

کاخ امپریال

کاخ امپریال به عنوان شهر ممنوعه نیز شناخته می شود به دلیل اینکه به شهروندان عادی اجازه دسترسی به این کاخ را نمی دادند. شهر ممنوعه مهم ترین جاذبه دیدنی پکن، پایتخت چین می باشد. که به خوبی نشان دهنده فرهنگ و تاریخ گذشته چین می باشد. این شهر قدیمی بزرگ ترین مجموعه چوبی جهان با معماری بسیار خاص می باشد. در تورچین، اولین جایی که به سراغ آن باید بروید شهر ممنوعه می باشد. این کاخ زیبا در 24 مینگ و امپینگ چینگ واقع شده و این مجموعه 720،000 متر مربع را در بر می گیرد که تمام آن توسط یک دیوار 10 متر با برج هایی در چهار گوشه و یک خندق به طول 50 متر احاطه شده است و به منطقه ای که برای اهداف تشریفاتی و اداری استفاده می شود ، تقسیم شده است.

Imperial Palace

دیوار بزرگ چین   Great Wall

شاید باورتان نشود اما افراد زیادی می باشند که تنها به خاطر دیوار چین، پکن را به عنوان مقصد بعدی در تور چین انتخاب می کنند. زیباترین بخش دیوار چین در شهر پکن قرار دارد. اما قسمت های بسیاری از این دیوار در حومه شهر در مناطقی بکر و زیبا واقع شده است. می توانید برای بازدید از این دیوار بزرگ در مناطق دیگر با حدود 1- 2 ساعت رانندگی به آن جا بروید.

دیوار چین یکی دیگر از ویژگی های این کشور می باشد. این دیوار با 21166.18 کیلومتر طول، طولانی ترین دیوار قدیمی جهان می باشد. این دیوار در حدود 2300 سال قدمت دارد و قسمت اعظم آن در زمان سلسله مینگ ساخته شده است. البته طبق شواهد بدون هیچ دلیلی بیش از 1.3 این دیوار تاکنون ناپدید شده است. بخش بادلینگ معروف ترین و همچنین محبوب ترین بخش دیوار چین می باشد که بازسازی انجام شده در سال 1957 نیز از این بخش آغاز شده است. این دیوار بزرگ کاملا به هم پیوسته نیست و در جاهایی که رودخانه یا کوه بسیار بلند باشد، قطع می شود. دیوار چین در سال 1987 به ثبت میراث فرهنگی یونسکو رسیده است.

Great Wall

لشکر سفالین  Terracotta Army

کین شی هوانگ اولین امپراتور کشور چین می باشد که پس از 200 سال جنگ و درگیری، در آخر توانست با متحد کردن تمامی استان های این کشور و انتخاب پایتخت خود در شهر شیان یانگ به قدرت بالایی دست یابد. این حاکم قدرتمند که بسیار بی رحم نیز بوده است موسس سلسله کین بوده و از سال 207 تا 221 میلادی بر این کشور حکومت کرده است. امپراتور کین شی هونگ در زمان حکومت خود بنای های خاص و بزرگ  متعددی ساخته است.

مهم ترین و مشهور ترین بنایی که این امپراتور دستور ساخت آن را داده است. آرامگاهی بزرگ می باشد که توسط 6 هزار سرباز ساخته شده از سفال محافظت می شده است. این آرامگاه در شهر باستانی شی آن ساخته شده بود و پس از مرگ هوانگ به مدت 2 هزار و 200 سال مخفی مانده یا مخفی شده بود. تا سال 1974 که کشاورزان چینی در هنگام کار بر روی زمین هایشان به طور اتفاقی این معبد را پیدا کردند. از آن زمان تاکنون مجسمه های 7000 سرباز، 120 کالسکه نظامی و 520 اسب به علاوه 2000 پیکره انسان در آن پیدا شده است

Terracotta Army

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی از معروف ترین باغ های سلطنتی دنیا با چشم انداز های طبیعی بسیار است . این کاخ دارای تپه ها و آب ها با معابد، پل ها و قصرها و دروازه ها فراوانی است که زیبایی بی نظیری به این منطقه بخشیده است .

در کاخ تابستانی دریاچه و در کنار آن پل هفده قوس و جزیره نانهو از دیدنی ترین قسمت های این محوطه هستند. آب و هوای خوب و قایق سواری ودیدن از کاخ ها و دروازه ها و ایوان ها گردشگران زیادی را به این نقطه جذب می کند.

یکی از ایوان ها ی کاخ تابستانی ایوانی طولانی از جنس چوب می باشد که روی سقف و دیواره های آن نقاشی های باستانی چینی کشیده اند.در کاخ تابستانی دروازه عظیمی وجود دارد که برای ساخت آن از میخ یا پیچ و بست استفاده نشده و تمامی اتصالات آن قطعات چوب به صورت نر و ماده است.

Summer Palace

مراکز خرید

در پکن مراکز خرید و پاساژهایی وجود دارد که می توانید تقلبی هر جنس و برندی را با قیمت بسیار مناسب در آن بیابید.معروف ‎ ترین آنها «یَشوُ بازار» است.قیمت در پکن از شانگهای پایین تر است . جنس های یشو بازار اما برخلاف قیمت کم شان جنس های تقلبی خوبی هستند و سال های سال برای تان کار می کنند.

 

در پکن خیابانی به نام « موشیَن لُو » وجود دارد که برندها و مارک های خوب و درجه یک چینی با قیمت بسیار مناسب و کیفیت و تنوع جنس در آن عرضه می شود.

در شانگهای شما می توانید برند ها و مارک های معروف جهانی و اروپایی که برای ما بیشترآشنا هستند را بیابید و بخرید. برای خرید چای و انواع دمنوش نیز نیز می توانید داخل شهر با قیمت های مناسب تر هم اقدام به خرید کنید. برای خرید ابریشم و مروارید و تشخیص اصل و فرعش از کارخانه خریداری کنید.

shopping center

 

پکن هم جایی برای خرید با قیمت مناسب و هم شهری با جاذبه های گردشگری فراوان است اصلا این تور هیجان انگیز را از دست ندهید.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور آنتالیا ویژه 14 و 15 اردیبهشت ماه1403
تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400