Johannesburg

جاذبه های دیدنی ژوهانسبورگ

 

یکی از جذابترین تور های آفریقای جنوبی شهر ژوهانسبورگ (Johannesburg) است. شهری که بین اهالی آفریقای جنوبی به شهر طلایی معروف است، چرا که معادن طلای زیادی را در خود جا داده است. ژوهانسبورگ قطب اقتصادی و صنعتی آفریقاست و می توانیم بگوئیم در بین ۵۰ شهر بزرگ دنیا قرار گرفته است. جالب است بدانید قرار است به شهری سفر کنید که هیچ دریا و ساحلی ندارد، اما دیدنی های این شهر به قدری زیاد است که به حتم مجذوب این شهر جوان می شوید.جالب است بدانید که این شهر به سرعت در حال تحول است و به یک قطب پر جب جوش برای هنر و فرهنگ تبدیل شده است. از جاذبه های دیدنی شهر زاگرب میتوان به گالری های مدرن، استودیو های هنر و پارگ شیر ها اشاره کرد که در این مقاله به این جاذبه ها خواهیم پرداخت .

پارک شیر و هیجان سافاری در این پارکlion Park

پر هیجان ترین جاذبه در تور ژوهانسبورگ پارک شیر است. در این پارک  شما میتوانید در کمتر از یک ساعت با  حیوانات وحشی و معروف آفریقا آشنا شوید برای مثال میتوانید یک توله شیر را نوازش کنید یا راه رفتن یک یوز را ار نزدیک تماشا کنید و حتی به زرافه ها غذا دهید.

شما برای دیدن شیر ها، یوز پلنگ ها، گور خرها، شترمرغ ها و گونه های مختلف میتوانید از ماشین های سافاری استفاده کنید اما حتما نکات ایمنی را در هنگام رانندگی در این پارک رعایت کنید.

قیمت سافاری برای بزرگسالان : از ۱۵۷دلار تا ۲۳۳ دلار متغیر است.

از دیگر کار های محبوب در این پارک قایقرانی در رودخانه است.

lion park

پارک  Gold Reef City

این مجموعه در ۸ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. گردشگران با سر زدن به این مجموعه به دوران تب طلا سفر می‌کنند. در بخش‌های مختلف این پارک موضوعی و نمایشگاه‌های تاریخی آن می‌توانید با این دوران از تاریخ آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید. گردشگران می‌توانند از بخش‌هایی از یک معدن قدیمی طلا که غنی‌ترین معدن طلا در دنیا است بازدید کنند و با سختی کار معدنچیان طلا از نزدیک آشنا شوند. 

سوووتو (Soweto) و موزه‌ی ماندلاسووتو (Soweto) مخفف کلمه‌ی Southwestern Townships و به معنای ناحیه‌ی جنوب غربی است. این منطقه در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ قرار دارد و گردشگران را به سفری به قلب جنگ برای آزادی می‌برد. این منطقه در گذشته محلی برای جدا کردن کارگران سیاه‌پوست بوده که بسیاری از آنها در آلونک‌های آهنی زندگی می‌کردند. جنبش مبارزه با آپارتاید از همین منطقه آغاز شد. موزه‌ی ماندلا هم در همین منطقه قرار دارد.

Gold Reef City

باغهای گیاه شناسی ملی والتر سیسولو Walter Sisulu Ntional Botanical Gardens

اگر به دنبال آرامش و فرار از از شلوغی مرکز شهر و استراحت در فضای سر سبز هستین بهترین جا برای اینکار  باغ ملی والتر است.

این باغ در حاشیه شهر و از ۹ باغ ملی گیا شناسی در آفریقای جنوبی است.

این مکان فضا و منظره ی چشمگیری از صخره های قرمز رنگ و آبشار Witpoortije  و رود خانه های کنار آن برای شما فراهم خواهد کرد و شما می توانید با قدم زدن در مزارع و باغ ها از آب و هوای خوش لذت ببرید.

همچنین باغ پرندگان نیز در این مکان واقع شده است که می توانین از آن دیدن کنید ولی در هنگام لذت بردن از این باغ مراقب حشرات فراوان و عقاب های سیاه باشید .

Walter Sisulu Ntional Botanical Gardens

منطقه Maboneng Precinct

این منطقه‌ی زنده و پر‌جنب‌و‌جوش، میزبان کافه‌ها، رستوران‌ها و مناطق تفریحی متعدد است. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این منطقه، بازارچه ‌ی هفتگی آن است که در آن محصولات غذایی از سراسر قاره عرضه می‌شود. انبارهای قدیمی این منطقه، امروزه به کافه‌ها و گالری‌ها و فروشگاه‌های زیبا تبدیل شده‌اند. این منطقه برای گشت و گذار و خرید و غذا خوردن در رستوران‌ها و تماشای سبک زندگی اهالی شهر، یک مقصد عالی است.

Maboneng Precinct

مراکز خرید

و اما میرسیم به جاذبه ای که برای بیشتر ایرانی ها مهم ترین ویژگی یک شهر  به حساب میاد.

در این شهر شما می توانید هنر آفریقاییُ صنایع دستیُ کار های تزیینی چوبی، عقیقه جات، پوشاگ و البسه، الماس، طلا و جواهرات را از مراکز خرید یا بازار های تعدد خیابانی و فروشگاه های زنجیره ای خریداری نمایید.

بزرگترین مرکز خرید ژوهانسبورگ Sandton City نام دارد و گلیه مارک های معتبر در آن قرار داشته و از طرف دیگر به مجموعه ای از کلیه رستوران های بین المللی بنام نلسون ماندلا متصل می باشد.

از مراکز خرید دیگر این شهر می توان Hartebeesport Dam ، JBN Central،Bright Water Commons،Pick And Play،Bruma Lake نیز اشاره کرد

Sandton City

اگر شما عاشق خرید زیور آلات و دیدن فضای سبز های حیرت انگیز هستید استفاده از تور ژوهانسبورگ بهترین فرصت برای شماست.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور آنتالیا ویژه 14 و 15 اردیبهشت ماه1403
تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400