baku

برای تور آذربایجان چمدان هایتان را ببندید

اطلاعات عملی برای برنامه ریزی سفر به آذربایجان

آذربایجان مسافران را با معابد زرتشتی، آثار متعدد تاریخی و البته منحصر به فرد آن جذب می کند. اما قبل از رفتن به کشور آتش برای ماجراجویی و داشتن تجربه های فراموش نشدنی، باید مطمئن شوید که این راهنمای سفر به آذربایجان را خوب مطالعه کرده اید.
برای رسیدن به آذربایجان ساده ترین راه پرواز با هواپیما است. پروازهای مستقیم به آذربایجان توسط شرکتهای هواپیمایی آذربایجان، آیرف فلت، یاتیر، هواپیمایی S7، قطر ایرلاینز، airBaltic، هواپیمایی ترکیه، هوا آستانه و دیگر شرکت های هواپیمایی انجام می شود. اما تورهای زمینی آذربایجان نیز در کشور ما طرفداران بسیاری دارد و می توانید به آسانی با این تورها همراه شوید و سفر خود را به سرزمین آتش آغاز کنید. برای به سفر با قطار به آذربایجان باید بدانید این کشور تنها با کشور روسیه و گرجستان (تفلیس) ارتباط راه آهن دارد.

توجه: مرز میان آذربایجان و ارمنستان بسته شده است. علاوه بر این، اگر به ارمنستان سفر کرده باشید، قبل از مسافرت به آذربایجان باید با آژانس مسافرتی مشورت کنید تا مشکلی برای ورود به آذربایجان پیش نیاید. اگر به ارمنستان سفر کرده باشید، ممکن است در مرز آذربایجان متوقف شوید و مورد بازجویی قرار گیرید. هر توریستی که از منطقه قره باغ یا  Nagorny Karabakh بازدید کرده است، اجازه ورود به کشور آذربایجان را نخواهد داشت.

تور های آذربایجان

مقررات گمرک واردات و صادرات مسافران در سفر به آذربایجان

– شما می توانید کالاها و اقلام شخصی را تا مقدار معینی بدون تکمیل یک اعلامیه گمرکی وارد کشور آذربایجان کنید.
– مسافران بدون تکمیل اعلامیه می توانند تا 10،000 دلار یا معادل آن به هر کدام از ارزهای معتبر، 600 عدد سیگار و 20 گرم طلا یا جواهرات را وارد کشور آذربایجان کنند.
– برای مبالغ بیشتر از این ( تا 50،000 دلار آمریکا) مسافران باید یک اعلامیه گمرکی را تکمیل کنند.
– دارو برای استفاده شخصی می تواند بدون اعلامیه به آذربایجان آورده شود.
– حمل اسلحه (به جز موارد خاص به عنوان تفنگ شکار)، در خاک آذربایجان ممنوع است. 
– میوه های تازه و سبزیجات و حیوانات زنده را نمی توانید وارد آذربایجان کنید.
– اعلامیه های گمرکی بازدید کنندگان که از طریق کریدور قرمز در مرزهای مرزی وارد می شوند باید یک فرم اعلان گمرکی را پر کنند.
– فرم های گمرکی را می توان در گذرگاه های مرزی یا پیش از زمان ورود، با استفاده از خدمات گمرکی الکترونیکی پر کرد. همچنین در مناطق مرزی کیوسک هایی برای سوال در مورد مقررات گمرکی و تکمیل اعلامیه وجود دارند.
– سوغات و اقلام شخصی در آذربایجان، دارای محدودیت هایی است که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور اعمال می شود که برای صادرات اقلام فرهنگی و عتیقه فروشی اجازه نمی دهند.
– اگر کالاها و اشیایی که قبل از سال 1960 ساخته شده باشند را همراه خود دارید، ممکن است پس از وارد کردن آنها به آذربایجان مشمول پرداخت مالیات شوید.
– برای اطمینان از این که سوغاتی و اقلامی که در آذربایجان خریداری می کنید را بتوانید به راحتی از کشور آذربایجان خارج کنید، بهتر است درخواست گواهی از فروشندگان داشته باشید. این درخواست نشان می دهد آن سوغات یک عتیقه یا چیزی شبیه به آن نیست. این گواهی می تواند چندین روز برای شما اعتبار داشته باشد.
– به یاد داشته باشید هر چیزی که نشان دهد شما با کشور ارمنستان رابطه دارید، هرچند خیلی کم ممکن است برای شما دردسر آفرین باشد. پس قبل از سفر به جمهوری آذربایجان با آژانس مسافرتی خود در مورد آن صحبت کنید .
– پول رسمی ارز آذربایجان منات (AZN) است. تبادل ارز را می توانید در تمامی هتل ها و دفاتر مبادله ارز در آذریابجان انجام دهید و البته یورو و دلار را هم می توانید به راحتی خرج کنید! تبادل ارز در فرودگاه های کشور آذربایجان هم انجام می شود و واحد هایی 24 ساعته در حال خدمت رسانی هستند.
– بانک ها در باکو از 09:00 یا 09:30 تا 17:30 کار می کنند و همچنین برخی از آنها تا اواخر شب باز هستند. پرداخت با کارت اعتباری تنها در سوپر مارکت های بزرگ باکو، بانک ها و هتل های بین المللی امکان پذیر است. ولی در شهرهای دیگر و شهرهای کوچک استفاده نمی شوند.

تورهای آذربایجان

شاید موارد بالا سختگیرانه به نظر برسد اما آذربایجان یک کشور بسیار آزاد است که با مردم آنجا به راحتی می توانید ارتباط برقرار کنید. سفر به آذربایجان یکی از آسانترین، بی دغدغه ترین و لذت بخش ترین سفرهای عمرتان خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد تورهای آذربایجان و سوال در مورد شرایط سفر به آذربایجان، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور آنتالیا ویژه 14 و 15 اردیبهشت ماه1403
تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400