Breakfast at Pasticceria Chiusso

چگونه یک روز خود را در ونیز بگذرانیم

شهر ونیز ملقب به شهر روی آب، با صدها جزیره بهم پیوسته یکی از زیباترین شهر و محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان می باشد. سفر به ونیز همراه با شگفتی های فراوانی می باشد. این شهر که در شمال ایتالیا واقع است، توسط کانال های آب جدا شده است و تردد در آن بوسیله قایق میسر می باشد. 

تنها سپری کردن یک روز در سفر به ونیز، و گشت و گذار در آن سخت خواهد بود. خوشبختانه، راهی وجود دارد تا بتوان در یک روز زیباترین اماکن ونیز بازدید بشوند. با ما همراه باشید تا به خوشمزه ترین ژلاتوها رو میل کنید، به جایی بروید که کم تر توریستی به آنجا سر زده است، بهترین spritz را بهترین کافه های ونیز بنوشید و بهترین و زیباترین صنایع دستی ونیز را با خود به یاگار ببرید.

Early morning gondola ride

صبح زود

بهترین زمان گوندولا (Gondola)-نوعی قایق پارویی دراز مختص به شهر ونیز-صبح زود قبل از برخاستن توریست ها می باشد. زمانی که خیابان ها تقریبا خلوت است و فقط اهالی شهر ونیز روز کاریشان را شروع کرده اند. حداقل یک قایق سوار در توز ونیز نیاز است، تا بتوان از شهر بازدید کرد. ساختمان های ساده با نمای مجلل مرمرین می توانند در کنار کانال های آب قرار داشته باشند. گوندولاها به گونه ای طراحی شده اند که توانایی عبور از زیر پل های کوتاه و گذارگاه های آبی باریک را داشته باشند. که آنها را دوست داشتنی کرده است.

 

صبحانه در Pasticceria Chiusso

غذا خوردن  در سفر به وینز با سر زدن به این شرینی فروشی کوچک آغاز می شود. این شیرینی فروشی کوچک توسط زوجی دوست داشتننی اداره می شود که شیرینی هایشان به صورت دستی در طبقه بالا مغازه می پزند. می توانید از تکه های لذیذ کیک های شکلاتی حجیم که مانند شیرینی هستند، چیزکیک های ریکوتا که با میوه های مزه دار تزئین شده اند، کانولی های شیرین که بوسیله خامه ماسکارپون پر شده اند و تارت هایی که همراه با توت فرنگی و کیوی هستند، بهره مند بشوید.

 

خرید کردن از Castello

نزدیک به شیرینی فروشی، مجموعه ای از مغازه های کوچکی هستند که ماسک های زیبا، جواهرات و اشایی هنری می فروشند. در آدرس Banco Lotto شماره 10، مغازه لباس فروشی زنانه ای وجود دارد که دارای لباس های زیبای بی نقصی است. این لباس ها توسط زنان زندانی در Giudecca دوخته می شود. کمی آن طرف یک کارگاه قدیمی هنر وجود دارد. کارگاه Galleria d’arte Stefan Popdimitrov جایی است که هر چیزی از نقاشی های رنگ روغن بزرگ تا مجسمه های برنزین تا قلم زنی های کوچک رو کاغذ ساخته می شود. علاوه بر این، در Campo Bandiera e Moro جواهرات فروشی Muranero وجود دارد. این جواهرات فورشی مهره های شیشه Murano را همانجا می سازد. سوغاتی های بینظیری می توان به عنوان سوغاتی بریا عزیزانتان از تور ونیز برایشان به ارمغان ببرید.

 

صرف ناهار در Dae Fie

ادامه لذت بردن از غذا در تور ونیز در این کافه ادامه می یابد. کافه ای پنهان در پیچ و خم های شهر ونیز، که آن را دلربا کرده است. وقتی آنجا را یافتید، بر روی صندلی در حیاط پشتی آن بنشینید و خودتان را به یک نوشیدنی و غذایی خوشمزه مهمان کنید. ساندوچ های متنوع خوشمزه برای سفارش وجود دارند. همچنین خوراکی های لذیذی مانند آرانچیو درمنوی کافه وجود دارد. در سفر به ونیز می توانید از غذای اصیل سیسیلی به نام آرانچیو لذت ببرید. آرانچیو غذایی به شکل توپی از برنج است با افزودنی های مختلف پر میشود. بهترین سفارش این کافه لازانیاهای است که توسط مادربزرگ های campo پخته می شوند.

بازدید از پشته های در Acqua Alta

کتاب فروشی ونیز در Acqua Alta مکانی زیبا که کتاب های به زیبایی در محفظه های ضد آبی مانند وان های حمام، واگن های کوچک یا گوندولا قرار دارند. از همه بهتر، گربه های زیبا و خزداری که در کتاب فروشی هستند. این مکان زیبا و لذت بخش، ارزش وقت گذاشتن در تور ونیز را دارد.

وقت ژلاتو است

با گذر از پل Rialto از شلوغ ترین خیابان  ونیز که مملو از گردشگران تور ونیز می باشد، عبور می کنید. تحمل این شلوغی برای رسیدن به خوشمزه ترین و عجیب ترین ژلاتو فروشی شهر الزامی است. این بستنی فروشی در نزدیک Campo San Giacomo dell’Orio قرار دارد. محلی زیبا که نبض زندگی ونیزی در آن وجود دارد. مغازه ژلاتو فروشی آلاسکا نامیده میشود (چه نوستالژیک) و مالک آن، کارلو، طعم های باورنکردنی مانند نارنج و آرگولا یا زردچوبه با استفاده از مواد اولیه حیاط خود درست  میکند.

نوشیدنی بعدازظهر

در نزدیکی Campo کافه ای به نام Osteria da Filo که در میان محلی های به نام La Poppa شناخته می شود. این کافه که مورد توجه مردم محلی است، در چهارشنبه شب ها همراه با موسیقی زنده میشود. محلی مناسب برای نوشیدن spritz که در سفر به ونیز نوشیدن آن غیرقابل رد کردن است. این نوشیدنی شروع مناسبی برای یک بعدازظهر دل انگیز می باشد.

خوردن شام در La Zucca

یکی از بهترین رستوران های شهر، رستوان La Zucca در کنار campo است. این رستوران پایانی بر غذا خوردن در سفر به ونیز محسوب میشود. باید چند روز قبل سفارس خود را به این رستوران بدهید. صندلی ها در فضای داخلی دنج یا خارج از رستوران در کنار کانال وجود دارند. تخصص این رستوران در غذای کدو حلواری است، اما پاستاهای این رستوران نیز باورنکردنی و خوشمزه است.

آخر شب در Campo Santa Margherita

اگر بعد از صرف شام، می خواهید جنب و جوش زندگی ونیزی را تماشا کنید، Campo Santa Margherita محلی مناسب محسوب می شود. همه جوانان و بوهمی ها در آنجا هستند و  میتوانید در کافه های میدان بنشینید. در قلب campo کافه روسو (Caffe Rosso) منظره اصلی محسوب میشود. اگر میل به غذا دارید Pizza al Volo یکی دیگر از اماکنی است که می توانید در آنجا غذا میل کنید.

سخن پایانی

شهر ونیز، شهری زیبا با مناظر و چشم اندازهای زیباست. این شهر زیبا که هرساله میزبان مسافرین فراوانی است، خود شهر و فضای آن، جاذبه گردشگری محسوب میشود. گشت و گذار در شهر هدف اصلی سفر به ونیز محسوب میشود. اما کلیسای سن مارکو (نامی آشنا برای دوست داران بستنی در تهران) از معدود اماکن ویژه ونیز است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور آنتالیا ویژه 14 و 15 اردیبهشت ماه1403
تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400