Tanjung Puting National Park

پنج جاذبه دیدنی اندونزی که در تور اندونزی نباید از دست داد

مجمع الجزایر اندونزی مجموعه ای از جزایری است که گنجینه‌ای گرانبها از فرهنگ‌ها، جاذبه های دیدنی و شهرهای زیبا را در خود جا داده است. سیزده هزار و پانصد جزیره تحت قیومیت این کشور هستند. جاذبه های اندونزی شامل ماجراجویی فردی، بازدید از معابد باستانی و پیاده روی و رفتن به سوی آتشفشان های فعال برای رسیدن به مناطق و منابع آبی بکر است. می‌توان در شلوغی خیابان های جاکارتا سرگردان شد یا می توان با قدم گذاشتن به روستای دورست تانا نوراجا در زمان سفر کرد. می‌توان در خوشی‌های بالی غرق شد و یا با آناک کراکاتایو بخارآلود روبرو شد. هر ماجراحویی که بازدید از دیدنی های اندونزی را انتخاب کند، تجربه شگفت‌انگیز، حسرت و خوشحالی برای کشوری که غرق در تاریخ و زیبایی های طبیعی است، بریش به ارمغان می‌آید.

سواحل بالی

برای بسیاری، بالی تنها در سواحل آن خلاصه می شود. مسلما بالی محبوب ترین جاذبه دیدنی اندونزی برای تعطیلات است. بالی دارای تعداد بسیاری نشانه های فرهنگی و سنتی است که بازدید از این جزیره زیبا را ارزشمند می کند. تصور هر کسی که به بالی سفر می کند، شن های گرم و آب های نیلگون است، که حتما به آن خواهند رسید. کوتا معروف ترین ساحل بالی است. و مناسب افرادی که به دنبال تابش خورشید، موج سواری و ارتباط با دیگران هستند. بخاطر محبوبیت این جزیره، کمبودی از نظر رستوران و سرگرمی احساس نخواهید کرد. اگر به دنبال جایی آرام تر و دنج تر میگردید، نوسا دوآ (Nusa Dua) دارای جاذبه های دیدنی زیبایی نیز هست ولی گردشگران کمتری را به خود جذب می کند. سانور (Sanur) جایی که در آن جاذبه های فرهنگی بیشتر از تفریحات وجود دارد.  

Beaches of Bali

بوروبودور  (Borobudur)

این معبد باستانی یکی از معروف ترین و برجسته ترین جاذبه های فرهنگی اندونزی محسوب می شود. معبد بوروبودور در قرن هشتم به شکل یک ماندالای سنتی بودایی ساخته شد. محوطه معبد یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است و یکی از بزرگترین محوطه های بودایی محسوب می شود. این معبد باشکوه و بزرگ برای قرن ها به دست فراموشی سپرده شده بود. دلیل این فراموشی، مهاجرت مردم به جاوای شرقی به دلیل آلودگی فوران های آتشفشانی  قلمداد می شود. ولی در دهه 1800 میلادی کشف شده است. و امروزه یکی از جاذبه های اندونزی محسوب می شود. تماشای طلوع آفتاب که از مشعل آتشین معبد بالا می‌آید و منظره نفسگیر تماشای معبد که غرق در غروب آفتاب است، یکی از زیباترین مناظر و شگفتی ها را ایجاد می کند. معبد بوروبودور در کنار یوگیاکارتا (Yogyakarta) قرار دارد. یک شهر قدیمی جاوایی بخاطر تاریخ و فرهنگ آن شناخته می‌شود، مقصد مناسبی برای گردشگران است.

borobudur

اورانگوتان های بورنئو (Orangutans of Borneo)

سفر به اندونزی بدون دیدن این موجودات زیبا و در معرض خطر کامل نمی شود. بورنئو مکانی زیبا برای دیدن این موجودات است. که جز جاذبه های دیدنی اندونزی محسوب می شود. برخی از اورانگوتان ها در طبیعت وحشی زندگی می کنند، ولی تعدادی نیز در پناهگاه های نجات زندگی می کنند. زیرا توسعه و ساخت و ساز به زیستگاه های آنها آسیب وارد کرده است. پارک طبیعی تانجونگ پوتینگ (Tanjung Putting National Park) در کالیمانتان، محل زندگی جمعیت اصلی اورانگوتان ها در جهان محسوب می شود. همچنین این پارک محل زندگی دیگر پستانداران، پرندگان و خزندگان می‌باشد. اگر برای بازدید به پارک طبیعی نمی روید، میتوانید از مرکز اورانگوتان بوهوروک
 (Bohorok Orangutan Centre) در بوکیت لاونگ (Bukit Lawang) که یک دهکده توریستی در جنگل های سوماترا است، بازدید کنید.

 

جزایر گیلی (Gili Islands)

جزایر گیلی یکی از جاذبه های دیدنی در لومبوک است، جایی که در سال های اخیر نزد توریست ها و مسافران کوله به پشت بسیار محوب گشته است. این جزایر خوشمنظره دارای سواحلی است که می‌تواند با سواحل بالی در زیبایی و شگفتی برابری کند. و همچنین تفریحاتی مانند شیرجه زنی و غواصی در پناهگاه های لاک پشت ها وجود دارد. اگر به لاک پشت ها، به این موجودات دریایی علاقه دارید، به محل تخم گذاری آن ها بروید. جایی که این موجودات جالب هر ساله متولد می شوند. قایق سواری کایاک نیز در گیلی محبوبیت دارد. اگر به دنبال آرامش و آرام کردن بدن و ذهن خود هستید، چندین کلاس یوگا در این جزیره مشغول به فعالیت هستند. جزایر گیلی آرامش بیشتری فراهم می‌آورد ولی در عین حال همچنان مهیج است. و یک جایگزین مناسب برای نواحی شلوغ بالی است.

Gili Islands

پارک ملی کمودوها

چه کسی است که دوست نداشته باشد برای یکبار هم در زندگی خودش اژدها ببیند؟ کومودوهای اندونزی موجودات اساطیری نیستند، ولی حیواناتی گشنده و مرگبار به حساب می‌آیند. پارک ملی کومودوف یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. این پارک شامل پنج جزیره اصلی و یک جزیره کوچکتر است که توسط نواحی آبی احاطه شده است. سواحل آبی و مناظر دیدنی این پارک یکی از زیباترین و متفاوت ترین مناظر در جهان هستند. اژدهاهای کومودو ستاره نمایش بازدید از پارک محسوب می شوند و مهم ترین جاذبه های دیدنی این پارک تلقی می شوند. ولی در این پارک گردشگران می‌توانند از پیاده روی در طبیعت زیبای آن، غواصی، کایاک سواری و بازدید از دهکده های جزایر لذت ببرند. مسافرین بوسیله قایق به این جزایر رفت و آمد می کند که دارای ورودی است. همچنین مبالغی بخاطر خدماتی مانند جابجایی و سرویس تور دریافت می شود.

komodo national park

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور بزرگ چین ویژه نوروز 1403
توربزرگ چین
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400
تور آنتالیا

ویژه28 و 30 اسفند

5 و 7 فروردین 1400