blini

هفت غذای روسیه که سفر شما را در تور روسیه لذت بخش تر می کند

غذای روسیه مانند تاریخ این کشور شکوهمند است. غذای روسی شما را در زمستان های سرد گرم نگهدار می دارد و در روزهای گرم تابستان باعث سرزندگی شما می شود. غذای روسی با اینکه دارای طعم بینظیری است، از موادی ساده‌ای تشکیل شده است که معمولا این موضوع از چشم خارجی ها پنهان می ماند. در مقاله زیر یه معرفی بهترین غذا های روسی که در تور روسیه از آن لذت خواهید برد خواهیم پرداخت:

سوپ برش (Borscht)

شاید معروف ترین غذای روسی و اوکراینی باشد. سوپ برش، یک سوپ چغندر است که چغندر آن باعث قرمزی می شود. معمولا مواد تشکیل دهنده این سوپ لذیذ شامل گوشت، سیب زمینی، هویج و گوجه فرنگی می باشد، اگرچه دستورپخت این غذای روسی میتواند به طور محلی متفاوت باشد و چشیدن طعم همه آنها سال ها به طول بیانجامد. معمولا همراه با شوید و خامه ترش سِرو می شود. سوپ به صورت گرم و سرد لذیذ می باشد، که آن را تبدیل به یک غذای روسی برای تمام فصول کرده است.

Borscht_served

بیف استراگونوف (Beef Stroganoff)

بیف استراگونوف یک غذای محبوب و خوشمزه بین المللی که در رستوران های ایتالیایی کشورمان سِرو میشود، یک غذای روسی می باشد. ولی امتحان کردن یک غذای روسی در خاک روسیه طعمی متفاوت خواهد داشت. این غذای روسی از قطعات گوشت مرغوب، پیاز و قارچ تشکیل می شود، که با خامه ترش مزه دار میشود. احتمالا بخاطر الکساندر استراگانوف وزیر داخلی روسیه استراگونف نامیده شده است. این غذای لذیذ و روسی به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. بیف استراگانوف دارای انواع مختلفی است که حتما تعدادی از آنها با ذائقه شما جور خواهد بود.

بیف استراگانوف

سوپ سولیانکا (Solyanka Soup)

یگ سوپ دیگر از انواع غذای روسی که در شش ماه از سال، در روزهای سر زمستان شما را گرم نگهدار می دارد. این سوپ دلچسب شیرین یا ترش معمولا از گوشت تاره گاو و گاهی مرغ درست می شود، که دارای طعمی جدید می باشد. سایر محتویات این سوپ شامل خیارشور، گوجه فرنگی، پیاز، کبر، جعفری و شوید است. این غذای روسی درمان خوبی برای سردردهای صبحگاهی است.

Solyanka Soup

بلینی (Belini)

بلینی یا پنکیک روسی شبیه به کرپ فرانسوی می باشد، با این تفاوت که در پخت آن از خمیر تخمیری استفاده می شود , باعث نازک تر شدن بلینی می گردد. بلینی معمولا با محتویات شیرین و دلچسب مانند گوشت خرد شده، سالاد تخم مرغ یا پنیر دلمه ای شیرین همراه میباشد. شناخته شده ترین همراهان این غذای روسی خاویار، خامه ترش و عسل می باشد. بلینی بسیار محبوب است، به طوری که هفته پنکیک یا ماسلنیتسا (Maslenitsa) هر ساله برای نشان دادن علاقه روس ها به پنکیک برگزار میشود.

blini

سوپ آکروشکا (Okroshka Soup)

سوپی دیگر اینبار مناسب روزهای گرم تابستان می باشد. این سوپ به طور سنتی با کواس، نوشیدنی گرفته شده از نان تخمیر شده پخته می شود. این سوپ معمولا شامل گوشت آب پز یا بلونیا، تربچه، خیار، پیازچه، سیب زمینی آب پز و تخم مرغ است که همراه با جعفری و خامه ترش سِرو می گردد.

Okroshka Soup

پلمینی (Pelmini)

کسی به طور دقیق نمی داند که روس های چه وقت شروع به پخت این غذا کردند ولی نهایتا این غذای روسی در دل تک تک آنها جا گرفت. معمولا پلمینی برای مناسبت های خاص پخته می شود، اما اگر نمیخواهید چند ساعتی را برای پخت این غذا صرف کنید، میتوانید پلمینی های نیمه آماده تهیه کنید که مسلما به اندازه نوع تازه و خانگی آن خوشمزه نمی باشد. این غذای روسی معمولا با انواع گوشت و یا مخلوطی از آنها پخته می شود. نازکی خمیر میتواند طعم آن را بهبود ببخشد. پلیمنی را شاید بتوان بدون آبگوشت آن سرو کرد، اما بدون خامه ترش نمیشود.

Pelmeni

ژله (Kholodets)

نام این غذا منحرف کنندست و فقط بخاطر شکل و ظاهر آن به این نام خوانده می شود. در نگاه اول این غذا خاص و خوشمزه بنظر نمیاد، اما یک غذای سنتی بسیار لذیذ روسی تلقی میشود. این غذای روسی به سالهایی باز میگردد که مردم روسیه می بایست گوشت را به مدت طولانی نگهداری می کردند. یکی از وقت گیر ترین غذای روسیه محسوب میشود. پخت این غذا بیش از هفت ساعت زمان میبرد و حتی زمان بیشتری برای خنک کردن آن نیاز است. گوشت تازه گاو (گوشت تازه گاو برای بدست آورده بافت ژله ای ضروری است) به مدت هفت ساعت پخته میشود، سپس قطعه قطعه می شود و آبی که در آن پخته شده بود، بر روی آن ریخته می شود. برای سرد شدن در یخچال گذارده می شود (معمولا به مدت یک شب) اگر همه کارها درست پیش برود، صبح روز بعد، آب گوشت آن، مانند ژله می شود. ژله یکی از محبوب ترین پیش غذای روسیه می باشد و همراه با سس ترب یا سس خردل داغ سرو می شود.

Kholodets

سخن پایانی

به دلیل جغرافیای روسیه، غذای روسی دارای ویژگی های منحصر بفرد و مشابه به یکدگیر می باشد، تا پاسخ گوی نیاز مردمان روسیه برابر آب و هوای این کشور باشد. همچنین غذای روسی باید دارای وِیژگی های باشد که محتویات آن تا بتواند در آب و هوای روسیه دوام بیاورد. به دلیل شیوه پخت و سس های لذید آن، غذای روسی دارای محبوبیت باالاییست.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور آنتالیا ویژه 14 و 15 اردیبهشت ماه1403
تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400