پاریس

هفت جاذبه‌ که در سفربه پاریس باید نباید از دست بدهید

شهر عشاق، سفر پاریس آرزوی هر زوج عاشقی است. با معماری خارق‌العاده و آثار باستانی با قدمت دو هزار ساله است.

پایتخت فرانسه، در طول دو هزار سال قدمت ، همواره اهمیت خود را حفظ کرده است. اغلب با نام‌های “شهر عشق” و “شهر نور” نامیده می‌شود. امروزه، یکی از شهرهای پیشرو در زمینه مد، تفریحات، هنر و فرهنگ است. شنیده شدن نام پاریس، یادآور معروف‌ترین مناظر دیدنی، موزه‌ها و کلیساهاست.

همچنین پایتخت مد نیز خوانده می‌شود. خانه بزرگترین طراحان دنیا مانند ایو سن لوران (Yves Saint Laurent)، لانکوم (Lancôme)، لورئال (L’Oréal) و کریستیان دیور (Christian Dior) است. بازارهای پاریس دارای بازه متنوعی از مراکز خرید تا بازارهای روباز، بوتیک‌ها و بازار دست دوم هستند.

برج ایفل (Eiffel Tower)

بازدید از نماد آهنین شهر پاریس، معمولا در صدر لیست بازدیدها قرار دارد. برجی با ارتفاع بیش از سیصد متر، در پارک میدان شان دو مارس (Champ de Mars) قرار دارد. این ساختار آهنین در سال 1889 برای نمایشگاه جهانی ساخته شده بود. یکی از بزرگترین جاذبه‌های عکاسی جهان، برای عکاسی در روز و شب عالی‌ست. گردشگران در سفر پاریس، با استفاده از آسانسور می‌توانند به بالای برج رفته و از منظره عالی از شهر پاریس لذت ببرند یا در یکی دو رستوران برج غذا میل کنند.

 

 

موزه لوور (Louvre Museum)

این موزه لقب پربازدیدترین موزه جهان را با خود به یدک می‌کشد در کاخی به همین نام قرار دارد. ورودی هرم شیشه‌ای آن نمادی از این موزه تلقی می‌شود. این موزه محل نگهداری بیش‌از یک میلیون اشیای گرانبهای تاریخی و هنریست. این موزه به داشتن آثار فاخری همچون نقاشی شاهکار لئوناردو داوینجچی یعنی “مونالیزا”، مجسمه فوق‌العاده میکل آنز یعنی “برده در حال مرگ” و مجسمه یونانی ” ونوس مِیلو” به خود افتخار می‌کند. از دیگر گالری‌های این موزه می‌توان به مبلمان عظیم ناپلئون سوم، کتیبه تاریخی قانون حمورابی، آنتیک‌های مصری و نقاشی‌های هنرمندانی مانند پیتر پل روبنس و رامبرانت اشاره کرد.

دروازه پیروزی (Arc de Triomphe)

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور پاریس، در سال 1806 به منظور یادبود پیروزی ناپلئون بناپارت ساخته شده است. با ابعاد پنجاه در چهل متر، نقش برجسته‌های آن تصاویر نبردها و دلاوری‌های سربازان را نشان می‌دهد. نام تعدادی از کشته‌شدگان در نبرد برای امپراطور نیز بر روی آن حک شده است. در زیر طاق آن، مقبره یک سرباز گمنام کشته شده در جنگ جهانی اول وجود دارد.

کلیسای سکره‌کر دو مون‌مارتر (Sacré-Cœur)

یکی از قابل‌توجه‌ترین و چشم‌نوازان‌ترین مناظر در پاریس، گنبد سفید چشم‌گیر کاخ ساکر کوئر است. بر فراز بالاترین نقطه‌ی شهر بر روی تپه مون‌مارتر (Montmartre hill) قرار دارد. هر ساله میلیون‌ها گردشگر برای دیدن معماری مرمرین و داخلی آن از این کاخ-کلیسای زیبا بازدید می‌کنند. یک تور پاریس خوب، مسافرانش را برای دیدن موزائیک‌های زرین، پنجره‌های آغشته به رنگ، یکی از بزرگترین ساعت‌های جهان به این کلیسای زیبا مهمان خواهد کرد.

 

پارک دو لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg)

در انگلیسی به نام باغ لوکزامبورگی (Luxembourg gaden) شناخته می‌شود. این پارک دومین پارک بزرگ در پاریس است. گردشگران می‌توانند به گذاران وقت و داشتن اوقات خوش مشغول باشند و از باغ‌های میوه به همراه مجسمه‌های هنری و فواره‌های آن لذت ببرند. برای گذران وقت و ورزش کردن، مسیرهای پیاده‌روی، زمین تنیس و تجهیزات بدنسازی وجود دارد. امکانات ویژه برای کودکان از قبیل زمین بازی وسیع، سواری بر روی کره اسب‌ها، تماشای نمایش عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی و قایق سواری در قایق‌های کوچک اشاره کرد.

موزه اورسی (Musée d’Orsay)

موزه‌ای که برای عاشقان هنر در سفر پاریس اجباریست. این موزه بخاطر نگهداری از مجموعه‌ای از برترین نقاشی‌های تأثیرگذاری جهان شناخته می‌شود. موزه، در یک ایستگاه قدیمی راه‌آهن قرار دارد و محل نمایش هزاران آثار و اشیای هنری از اواسط دهه 1800 تا اوایل 1900 می‌باشد. با قدم زدن درون اتاق‌های موزه می‌توان آثار بینظیری از هنرمندان معروفی مانند مونه، ون گوگ، سزان، دگاس، پیساررو، رنوار و ژان فرانسوا ارزن را مشاهده کرد.

مرکز پمپیدو (Centre Pompidou)

مرکز ملی هنر و فرهنگ با معماری تکنولوژی پیشرفته طراحی شده است. این مرکز، یک موسسه فرهنگی در منطقه بووبور (Beaubourg) در منطقه چهار پاریس واقع است. این مرکز شامل یک کتابخانه عمومی وسیع، موزه ملی هنرهای مدرن
 (Musée National d’Art Moderne) که بزرگترین موزه هنر مدرن در اروپاست، یک کتابفروشی، یک سالن تئاتر و یک تراس پارانوما است. کتابخانه در سه طبقه اول دایر است، کلکسیون دائمی موزه در طبقات چهار و پنج هستند. طبقات اول و اخر محل برگزاری نمایشگاه‌ها هستند. نام مرکز از ژرژ پمپیدو رئیس جمهور فرانسه بین سالهای 1969 الی 1974 که این مرکز را راه‌اندازی کرد، گرفته شده است.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400
تور آنتالیا

ویژه28 و 30 اسفند

5 و 7 فروردین 1400
تور آنتالیا

ویژه29 و 30 اسفند

6 و 7 فروردین 1400