تور آنتالیا

نکاتی در مورد سفر به آنتالیا

آنتالیا شهر ساحلی در کنار دریای مدیترانه با آب و هوایی مطلوب، یکی از مقاصد برتر گردشگری در کشور ترکیه است. آنتالیا شهری امن، زیبا و پرطرفدار است، اما در این مقاله می خواهیم در مورد برخی نکات صحبت کنیم که لازم است قبل از سفر به آنتالیا، در مورد آنها بیشتر بدانید. بعد از پرداختن به این نکات کوتاه اما مهم، در مورد تجاربی که می توانید در تور آنتالیا داشته باشید، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید .

نکاتی که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید

1. برای آفتاب گرفتن و گذراندن تعطیلات در ساحل آفتابی به آنتالیا، بهتر است بین ماه های آوریل تا اکتبر به این شهر سفر کنید. در طی این ماه های سال، آب و هوای آنتالیا آفتابی و روشن است. در تابستان هوا گرم تر می شود و گردشگران می توانند به ارتفاعات این شهر که هوای مطلوب تری دارد بروند. 

2. عکس گرفتن از مردم محلی مخصوصا از زنان با حجاب ممنوع است و اگر می خواهید این کار را بکنید، قبل از عکس گرفتن از مردم اجازه بگیرید. 

3. ورود به مساجد و اماکن مذهبی باید بدون کفش و با حجاب باشد. این کار نه تنها در آنتالیا، بلکه در تمامی مساجد شهرهای ترکیه باید رعایت شود . 

4. اگرچه ترکیه کشور آزادی است، اما نوشیدن مشروبات الکلی در خیابان های شهر ممنوع است. در طول مراسم مهم مذهبی، الکل از منوهای بسیاری از رستوران ها حذف می شود.

5. فراموش نکنید انعام دادم در ترکیه و شهر آنتالیا مرسوم است. سعی کنید 5 تا 10 درصد کل مبلغ غذایی که در رستوران ها و کافه ها را می خورید، به عنوان انعام به پیشخدمت بپردازید. 

6. فراموش نکنید در تور آنتالیا در هنگام خرید حتما چانه بزنید. چانه زدن در آنتالیا امری معمول است و حتما فروشندگان نیز به شما تخفیف خواهند داد. چانه زدن فقط در فروشگاه های بزرگ مجاز نیست، ولی در بقیه موارد پیشنهاد می کنید بر سر مبلغ نهایی که باید بپردازید چانه بزنید.

7. در سفر به آنتالیا، بهتر است از فروشگاه های معتبر و بزرگ پوشاک و جواهرات را تهیه کنید و هرگز از دست فروش ها چیزی نخرید. هر چیزی که از دست فروش ها تهیه می کنید میتواند تقلبی باشد.  

8. در سفر به آنتالیا به راحتی توسط اتوبوسهای درون شهری می توانید اکثر جاذبه های گردشگری شهر را بینید و نیازی به گرفتن تاکسی نیست. اما اگر می خواهید تاکسی کرایه کنید، می توانید تاکسی های شهر و هم اتومبیل های شخصی را با پرداخت مبلغی کرایه کنید.توجه داشت باشید که قبل از سوار شدن در مورد مبلغ کرایه با راننده به توافق برسید. 

9. برای آب آشامیدنی در تورهای آنتالیا بهتر است آن را از مغازه ها بخرید و از آب شیرین موجود در اماکن عمومی استفاده نکنید.

بهترین تجربه هایی که می توانید در تور آنتالیا داشته باشید. 

شهر توریستی و ساحلی آنتالیا یکی از بی نظیرترین شهرهای ساحلی در جهان است. آنتالیا محیطی آرام، امن و تمیز دارد. این شهر هر ساله و با وجود پذیرش گردشگران بسیار، قانونمند و پاکیزه نگه داشته شده است. آنتالیا شهری پر جاذبه است و می توانید در این شهر از بسیاری از تفریحات و سرگرمی لذت ببرید. اما در این قسمت می خواهیم چند تجربه لذت بخش را معرفی کنیم که در تور آنتالیا می توانید داشته باشید. 

1- بازدید از سایت باستانی Aspendos که هنوز هم قسمت بزرگی از آن سالم مانده است.

2- از آبشارهای شهر آنتالیا دیدن کنید که فقط 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. با اتوبوس به راحتی می توانید به این آبشارها دسترسی داشته باشید. 

3 – شهر قدیمی آنتالیا، کالیچی(Kaleici) را کشف کنید. این قسمت شهر یکی از بی نظیر ترین مجموعه های تاریخی را در خود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. 

4- در تور آنتالیا می توانید یک سفر هیجان انگیز را در رودخانه های آنتالیا داشته باشید برای این منظور باید 90 کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا راه بپیمایید تا به یکی از برترین مکان های کشور ترکیه برای قایق سواری بر روی آبهای خروشان برسید. 

5- در تور آنتالیا برای تجربه کوهنوردی، کفش مناسب به همراه داشته باشید. پیمودن راه معروف به Lycian Way در سفر به آنتالیا و مخصوصا در تورهای تابستان آنتالیا یکی از جذاب ترین فعالیت هایی خواهد بود که در شهر آنتالیا انجام خواهید داد. 

6- یک وعده غذایی را در رستوران های مشرف به بندر قدیمی آنتالیا نوش جان کنید. واقعا چه چیزی بهتر از یک غذای دریایی در کنار دریای مدیترانه است؟ این ناهار یا شام که نوش جان خواهید کرد، یکی از خاطره انگیز ترین وعده های غذایی تمام عمرتان خواهد بود.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور بزرگ چین ویژه نوروز 1403
توربزرگ چین
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400
تور آنتالیا

ویژه28 و 30 اسفند

5 و 7 فروردین 1400