تور هندوستان

۱۱ جاذبه برتر که در تور هندوستان خواهید دید

هندوستان کشور هزار رنگ و هزار فرهنگ در شبه قاره هند که قدمتی باستانی دارد امروزه زیباترین شهرهای جهان را در خود جای داده است. بمبئی ، کلکته، دهلی نو، آگرا و ده ها شهر دیگر با جمعیتی میلیونی و فرهنگ هایی از اقوام و مذاهب مختلف و تاریخی چند هزار ساله را در خود جای داده اند. بی شک تور هندوستان یکی از بهترین سفرهای تمام عمرتان خواهد بود. با ما همراه باشید تا ده جاذبه برتر که در تورهای هندوستان خواهید دید را معرفی کنیم. جاذبه هایی که بسته به فرهنگ ها و مذاهب زیبایی های خاص خود را دارد.

تور هندوستان

جاذبه های گردشگری هند شما را مبهوت خود خواهند کرد

1- تاج محل تصویری از بهشت است.

تاج محل را در آگرا خواهید یافت. تاج محل را شاه جهان برای گرامی داشت همسر متوفی خود ساخت که 22 سال طول کشید. عمارتی بزرگ و سفید به رنگ پاکی که نماد عشق بوده و هم اینک نماد گردشگری هند نیز به شمار می رود. تاج محل بیانگر عشق است و واقعا هم برازنده نام عشق است ، با سنگ های مرمر سفید و یشم و خط نوشته هایی که بر زیبایی این عمارت می افزاید. سفر به آگرا در تور هند بهترین فرصت برای دیدن تاج محل زیبا است.

2- واراناسی در کنار رود اعجاب انگیز گنگ

واراناسی(Varanasi) برای هندوهای هند بسیار مقدس و با اهمیت است. زیارتگاه های ساخته شده در کنار رود گنگ و پلکان هایی که به رودخانه گنگ ختم می شود و گات نام دارند، محلی برای رسیدن به آب و غسل کردن در آب رود گنگ است. واراناسی هندو های بیشماری را از سراسر هند به  سمت خود جذب می کند تا در رود گنگ مراسم آیینی خود را به جا می آورند. شما در این شهر می توانید با فرهنگ هندوها بیشتر آشنا شوید و همین طور از کتابخانه بزرگ این شهر که بیش از یک میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است دیدن کنید. در تور هند شهر واراناسی را از یاد نبرید.

3- آمریتسار شگفتی هایی چشمگیری را در خود جای داده است .

شهر آمریتسار(Amritsar) در ایالت پنجاب پر از جاذبه های فوق العاده است که یکی از آنها معبد طلائی آمریتسار یا (Harmandir Sahib) است. این معبد برای پیروان مذهب “سیک” بسیار اهمیت دارد. البته پیروان مذاهب دیگر مانند هندوها نیز به این زیارتگاه می روند. در سفر به هند و بازدید از ایالت پنجاب، معبد طلایی Harmandir Sahib را بسیار مجلل خواهید یافت. البته دیگر معابد و بناها را نیز در این شهر می بینید که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارند. مانند جالیان والا باغ(Jallianwala Bagh) ، آکل تخت (َAkel Takht) و قصر تابستانی مهاراجه. اما معبد طلایی آمریتسار اهمیت فوق العاده و زیبایی نفسگیری دارد که برترین جاذبه گردشگری این شهر است.

4- قلعه سرخ را در دهلی نو کشف کنید

شاه جهان باز هم قلعه ای زیبا ، مستحکم و باشکوه را برای دوران پادشاهی خود بنا نهاده است که امروزه به یکی از معروف ترین بناهای تاریخی هند تبدیل شده است. قلعه سرخ برای مصالح سرخ رنگ به کار رفته در آن و تاریخ باشکوه خود معروف است. هر بعد از ظهر مراسم نور افشانی در این قلعه برگزار می شود که بهترین زمان برای بازدید از این قلعه است. اگر می خواهید در تور هند سوغات تهیه کنید پیشنهاد می کنیم در شهر دهلی نو و در بازار سر پوشیده “چاتاچوک”  انواع لباسهای هندی ، پارچه و مواد غذایی عجیب و معمولا تند را در این بازار بیابید.

5- در شهر زیبای حیدر آباد هند ، مسجد باشکوه مکا دلربایی می کند.

نام این مسجد از سنگهایی گرفته شده است که از شهر مکه برای ساخت ساختار درونی این مسجد آورده شده و به همین خاطر این مسجد را مکا یا مکه می نامند. مسجد مکا (Makkah) بسیار بزرگ و با شکوه است و می تواند ده هزار نمازگزار را در خود جای دهد. بی شک مکا مسجد یکی از بناهای بی نظیر معرف معماری اسلامی هند است که در تور هندوستان خواهید دید .

6- قلعه نظامی شهر آگرا و باز هم شاه جهان، قدرتمند ترین پادشاه هند

این قلعه که در دو دوره امپراتوری اکبر و پادشاهی شاه جهان گسترش یافته، ترکیبی از معماری هندو و اسلامی است که بسیار عجیب و حیرت انگیز است. در محوطه داخلی قلعه قسمت های مختلفی مانند کاخ اختصاصی و باغ انگور مغولی را خواهید دید که این محوطه به دو قسمت مهم تقسیم شده اند که اکبری محل و جهانگیری محل نام دارند. قلعه شهر آگرا با تاج محل فاصله کمی دارد و می تواند در یک روز و در مدت زمان اندکی از هر دو بنا بازدید کنید.

7- کاخ میسور(Mysore) شهر کارناتاکا، یک کاخ افسانه ای است.

شهر پهناور میسور (Mysore) در زمان اوج استعمار هند ساخته شده است و به همین خاطر از معماری غربی تاثیر گرفته است. کاخ های پادشاهی هندی، باغ های بهشتی و اعجاب انگیزی را در خود جای داده است که با بوته های گل آراسته شده است. کاخ میسور از سه قسمت تشکیل شده است که گنبد های زیبا، برج مربعی شکل و سقف های تزیین شده زیبا را در هر جای این کاخ خواهید دید. نمای داخلی نیز با شیشه های رنگی ،کاشی های لعابکاری شده و کارهای هنری دیگر تزیین شده است. بهترین زمان برای بازدید از این کاخ یکشنبه ها و روزهای تعطیل است که با هزاران چراغ نورانی به نورافشانی می پردازند که این کاخ را غرق در نور می کند. شما می توانید به وسیله یک تور چرخشی رایگان از این کاخ بازدید کنید. شهر کارناتاکا با دارا بودن یک بازار بزرگ می تواند محل خوبی برای خرید سوغات سفر شما باشد.

8- دروازه هند را در بمبئی ببینید

دروازه هند در واقع یک نماد ورود به سرزمین هند است که در سال 1911 ساخته شد و ارتفاعی 26 متری دارد. مصالح به کار رفته در این بنا سنگ چخماق زرد و بتن هستند. دروازه هند برای گرامی داشت ورود پادشاه جورج پنجم به هند ساخته شده است. دروازه هند در کنار دیگر جاذبه های بمبئی شهر بزرگ هند خودنمایی می کند که می توانید در هنگام غروب از این بنا که در کنار دریای عرب ساخته شده است ،بازدید کنید. این دروازه نمادی برای گردشگری شهر بمبئی به حساب می آید.

9- جایزالمر (Jaisalmer) شهر طلایی در قلب صحرای تهار

شهری طلایی از میان صحرای تهار قد برفراشته است که ترکیبی از بناهای بزرگ، برج های نگهبانی که بیشتر به استراحتگاه های شاهان شبیه است تا برج نگهبانی، قلعه ها و دیگر المان های شهرهایی که فقط در افسانه ها نظیرش را خواهید یافت. این شهر در قرون متوالی از قرن دوازدهم تا شانزدهم تکمیل شده و گسترش یافته است. اما تاریخ ساخت بنای اصلی سایت به درستی مشخص نیست. با بازدید از جایزالمر افسانه ای تور هند را کامل خواهید کرد.

10- در جیپور به دیدن قلعه آمر(Amber) بروید

این قلعه در دامنه کوه های جیپور قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید شیب دامنه کوه را طی کنید که البته بهترین وسیله برای رسیدن به این قلعه سوار شدن بر فیل است که بی شک یکی از بی نظیر ترین تجربه های تور هندستان خواهد بود. بازدید از جیپور را با دیدن قلعه آمر آغاز کنید و بعد به دیدن جاذبه های گردشگری دیگر در این شهر بی نظیر بروید.

۱۱- جزیره هولاک

اکوتوریسم در  جزیره هولاک ، بزرگترین جزیره در آرامگاه ریچی واقع در مجموعه جزایر اندامان، به خوبی نمایان می‌شود. هرچند این جزیره به اندازه جزایر دیگر آسیا شلوغ نیست، اما تعداد بازدیدکنندگان جزیره هولاک با توجه به سواحل بزرگ، فضای راحت، امکان شنا و امکانات غواصی در حال افزایش است. بهترین زمان پیشنهادی برای بازدید از این جزیره از اواسط دی تا اواسط ماه اردیبهشت است، زمانی که آب و هوا آفتابی است و دریا آرام تر و کم موج‌تر هستند. ساحل ردهاناگار یکی از بهترین سواحل آسیا و بهترین دیدنی های هند است.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور بزرگ چین ویژه نوروز 1403
توربزرگ چین
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400
تور آنتالیا

ویژه28 و 30 اسفند

5 و 7 فروردین 1400