سن پترزبورگ

بازدید از جاذبه های سن پترزبورگ در تور روسیه

سن پترزبورگ برای دهه های متمادی است که لقب “پایتخت فرهنگی” روسیه را از آن خود و آن را حفظ کرده است.در فصل تابستان و هنگامی برف های زمستانی آب شده اند،یک گشت و گذار در این شهر می تواند شما را به سمت یک گردش و سفر ماجراجویانه ببرد.از شاخصه هایی چون شگفتی های معماری تا رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید متعدد.

در سفر به روسیه باید همواره آب و هوا را چک کنید.آب و هوای سن پترزبورگ هیچوقت قابل پیش بینی نیست.همچنین هیچ بعید نیست که شما در یک روز، چهار فصل متفاوت را تجربه کنید.

شاهرگ اصلی شهر، یعنی خیابان نوسکی (Nevsky) یکی از نقاط مناسبی است که می توان پیاده روی و گردش خود را از آنجا شروع کرد.این خیابان که طولانی ترین خیابان بخش قدیمی و تاریخی شهر است، شرق و غرب سن پترزبورگ را به یکدیگر متصل می کند.اگر به دنبال یک رستوران روسی خوب می گردید، حتما سری به رستوران تیسار (Tsar) در گوشه خیابان سادووایا (Sadovaya) بزنید.به سمت غرب خیابان نوسکی که بروید، به آسانی پل آنیچخوف (Anichkov) را خواهید یافت که رود فونتانکا (Fontanka) از زیر آن گذر می کند.این رود یکی از هزاران رودخانه ای است که در این شهر واقع شده است.وقتی که در راستای سد این رودخانه، به سمت راست بپیچید،به یکی از نقاط مهم و شاخص شهر خواهید رسید.قلعه میخایلوفسکی (Mikhailovsky Castle)  ساختمانی است با فرمی غیرعادی که توسط یک خندق احاطه شده است.شما در محوطه بیرونی این بنا می توانید از مجسمه  امپراطور پل اول دیدن کنید.

Mikhailovsky Castle

در پشت این قلعه، باغ میخایلوفسکی قرار دارد که گزینه و انتخابی مناسب برای استراحت و پناه بردن از آفتاب ظهر است. در کنار این باغ یک جاذبه دیگر منتظر شماست : کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ (Church of the Saviour on Blood) با کاشی کاری مشبک و در هم تنیده که ساخت آن در سال 1907 میلادی به پایان رسید و مشابه آن در طراحی هیچ یک از بناهای این شهر دیده نمی شود.این کلیسا و نمای زیبا و باشکوه آن، یک خاطره و اتفاق تلخ را نیز به جا گذاشته است.تزار الکساندر دوم در همین مکان به قتل رسیده است.روبروی این کلیسا، غرفه ها و دکه های خرید فراوانی وجود دارند که می توان انواع و اقسام سوغاتی ها را از آنجا تهیه کرد.هنرمندان محلی نیز در این نقطه، آثار هنری و تابلوهای نقاشی خود را در معرض نمایش می گذارند. در این جا شما می توانید با یک چانه زنی حرفه ای، عروسک سنتی ماتریوشکا را خریداری کرده و با خود به خانه ببرید.

با گذر از کنار کانال گریبودوف ( Griboedov Channel Embankment)  شما بار دیگر خود را در خیابان نوسکی خواهید یافت.اگر به سمت غرب حرکت کنید، به زودی دروازه ها و نمای میدان کاخ سن پترزبورگ (General Staff Building)  را خواهید دید. در سمت دیگر این میدان، موزه آرمیتاژ (Hermitage Museum)  قرار دارد که در آنجا آثار داوینچی، رامبراند و بسیاری هنرمندان دیگر را می توانید مشاهده کنید. حتما از گالری های متعدد این موزه بازدید کنید تا علاوه بر لذت بردن از فضای داخلی آن، با تاریخ امپراطوری روسیه نیز بیش از پیش آشنا شوید.در سوی دیگر موزه آرمیتاژ، با پالاس امبانکمنت (Palace Embankment)  روبرو می شوید. بازدید از این نقطه، فرصتی مناسب برای عکاسی است.به خصوص که در اطراف این بنا، ساختمان های دیگری چون کلیسای جامع سنت ایزاک (Saint Isaac’s Cathedral) نیز قرار دارد. شما می توانید به طبقه فوقانی این کلیسا نیز بروید تا یک چشم انداز بی نظیر از شهر تاریخی سن پترزبرورگ را مشاهده نمایید.

Hermitage Museum

در پایان این گردش و تور، فراموش نکنید که حتما سری به مرکز خرید الیسیو (Eliseev Merchant’s Shop) نیز بزنید تا ضمن انجام آخرین خرید های خود، با خوردن یک دسر یا یک نوشیدنی گرم، لذت این گشت و گذار در شهر تاریخی و زیبای سن پترزبورگ، در سفر روسیه را تکمیل کنید.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور بزرگ چین ویژه نوروز 1403
توربزرگ چین
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400
تور آنتالیا

ویژه28 و 30 اسفند

5 و 7 فروردین 1400