کریسمس

آمستردام در کریسمس

 

یکی از بهترین فصل ها برای سفر با تور اروپا فصل کریسمس است. 

تعطیلات سال نوی میلادی فرصت مناسبی است برای تجربه‌ی فرهنگ‌های گوناگون، پس شاید بد نباشد در این روزها سفری کنیم به یکی از شهرهایی که در این ماه ، از شکوه و زیبایی خاصی برخوردار است. .

یکی از شهر های افسانه ای که شما میتوانید از آن لذت ببرید آمستردام در کشور هلند است.

امستردام در کریسمس، به خاطر درختان تزئین شده و چراغ های رنگارنگ همراه با با کانال های بسیار خیره کننده ان مشهور است.

در این مقاله ما به جاهای دیدنی قلب کشور هلند یعنی آمستردام در سال نوی میلادی خواهیم پرداخت.

جشنواره نور

جشنواره نور در شهر آمستردام یک رویداد سالانه است که در سال نوی میلادی رخ میدهد،

و هرساله هنرمندان هلندی و بین المللی این شهر را به سبک های گوناگون تزیین میکنند و آمستردام را به یکی از دیدنی ترین مکان ها در تور هلند تبدیل میکنند این جشنواره از آخر ماه نوامبر تا اواسط ژانویه ادامه دارد.

netherlands-amsterdam-light-festival

 

اسکیت بر روی یخ

هلندی‌های پرشور و علاقه‌مند به پاتیناژ در این شهر بسیارند. در صورت مسافرت به این شهر در فصل کریسمس‌، با فضایی باشکوه از زمین‌های یخی همراه با پخش موسیقی مواجه می‌شوید و به راحتی می‌توانید با اجاره‌ی کفش‌های مخصوص، تجربه‌ای جذاب داشته‌باشید.

حتی اگر مهارت لازم را در پاتیناژ ندارید به راحتی می‌توانید از افراد میهمان دوست هلندی یاد بگیرید و همزمان از اسکیت روی یخ لذت ببرید و بعد از یک اسکیت حسابی‌، خودتان را با یک فنجان شکلات داغ همراه با پنکیک مخصوص و یا با یک سوپ نخود گرم کنید کافه‌ها و رستوران‌های این شهر، مسافران خود را باهر ذائقه‌ای که باشند سیر خواهند کرد.

اسکی بر روی یخ

بازار های کریسمس

تا همین اواخر هیچ بازار مخصوصی برای کریسمس وجود نداشت و حتی درخت‌های کریسمس در این فصل به ندرت دیده می‌شدند ولی این شهر با محبوبیت و جاذبه توریستی خود توانست بازارهای کریسمس را احیاء کند.

آمستردام در این فصل پر از بازار های کریسمس است بازار هایی که نه تنها در سطح شهر بلکه در اطراف این شهر نیز قرارگرفته که از معروف ترین بازار هایی که در سطح شهر قرار گرفته میتوان به بازار های Rmbrandtplein و Leidseplein اشاره کرد

بازار های کریسمس 

آتش بازی در سال تحویل

اگر میخواهید برای کریسمس به شهر آمستردام سفر کنید نباید جشن سال نوی میلادی را در میدان اصلی شهر از دست بدهید زیرا تمام آسمان های شهر آمستردام توسط آتش بازی های این میدان پوشانده میشود و این شهر را به یک شهر شگفت انگیز تبدیل میکند وهمچنین سالانه در این میدان کنسرت های گوناگونی برگذار میشود که شما میتوانین تا جایی که میتوانین به جشن پایکوبی بپردازید.

Fireworks Delivery Year

نمایش هانسل و گرتل Hansel and Gretel

کریسمس، بدون قصه‌های افسانه ای خود ، کریسمس نمی‌شود! شما هم موافقید؟

دیدن نمایش جذاب هانسل و گرتل (Hansel and Gretel) در سالن اپرا و باله‌ی ملی هلند، لذت خاص خود را به‌همراه دارد. این نمایش مســـافرت را برای شـما، شیـرین‌تر خواهد کرد.

در نسخه‌ی جدیدی از این نمایش، خبری از یک جنگل مخوف یا یک تکه شیرینی زنجبیلی نیست اما شما می‌توانید با کمک گرفتن از قوه‌ی تخیل خود، با فضـایی که کودکان در این نمایش برای شما خلق می‌کنند وارد جهانی تازه شوید، جهانی سرشار از شادی و لذت.

 جالب است که بدانید در شهر آمستردام، کافه و رستورانی به همین نام (هانسل و گرتل) وجود دارد که می‌توانید در محیط رویایی این رستوران، پنکیک‌های فوق العاده خوشمزه‌ای را سفارش داده و از آن لذت ببرید.

Hansel and Gretel show

بزرگترین باله جهان

برای کسانی که عاشق باله ی کلاسیک هستند بهترین فرصت برای شرکت در بزرگترین باله ی جهان سفر به آمستردام در کریسمس است جایی که بزرگترین باله جهان در تاتر Rar  بین 23 دسامبر تا 27 دسامبر برگذار خواهد شد.

اسم این تاتر National ballet of shanghai هست که به تهیه کنندگی Derek Deane برای شما برگذار خواهد شد.

National ballet of amesterdam

اگر دنبال شهری زنده برای جشن و پای کوبی و خرید هستید اصلا آمستردام در کریسمس را از دست ندهید.

تازه ترین مطالب از مجله دنیای پنج قاره

تور آنتالیا ویژه 14 و 15 اردیبهشت ماه1403
تور چین ویژه خرداد 1403
تور فرانسه – ایتالیا (8 روز)
تور مالدیو

ویژه 30 اسفند 99

2 و 9 فروردین 1400